En la seva intervenció, Àngel Simon ha destacat la necessitat d’apostar per la indústria com a element tractor del desenvolupament tecnològic. “La innovació ens permet avançar en l’adaptació i la transformació contínua, abastant tots els aspectes de l’empresa i, especialment, el desenvolupament de noves solucions i productes”, ha comentat el president d’Agbar.
La companyia està compromesa a impulsar la innovació, especialment en l’àmbit de la digitalització, a través de la intel·ligència artificial, la realitat virtual augmentada i el big data, en iniciatives com la xarxa de centres d’innovació DINAPSIS, on es desenvolupen solucions digitals per al cicle integral de l’aigua i la salut ambiental de les ciutats. D’aquesta manera, la companyia potencia tecnologies de referència per combatre el canvi climàtic, amb una estratègia transversal i visió local, i contribuir al desenvolupament de ciutats intel·ligents i territoris més resilients i sostenibles. Amb relació a l’impacte en els resultats de negoci, la variable innovació té una rellevància alta en la valoració de les ofertes del grup, cosa que li permet posicionar-se millor en concursos i licitacions comercials. “La innovació forma part de l’ADN del nostre grup. Gràcies a això, som capaços de concretar un avantatge tecnològic per marcar la diferència”, ha afirmat Àngel Simon.
A més de l’aposta del grup per les noves tecnologies i la digitalització al servei de la sostenibilitat, la innovació social també forma part de la cultura i els valors de la companyia. En aquest punt, Àngel Simon ha destacat que “la revolució tecnològica que vivim ha de servir de palanca social, amb la innovació al servei de la ciutadania”. En aquest sentit, arran de la pandèmia s’han reforçat les mesures de suport a col·lectius vulnerables, com ara el Fons de Solidaritat, una iniciativa amb la qual el grup va ser pioner el 2012 —abans que fos llei— i que té la finalitat d’ajudar les famílies que tenen problemes econòmics per fer-se càrrec de la factura de l’aigua. O, més recentment, la posada en marxa d’un ajut per a pimes i autònoms, a més de la col·laboració amb la Creu Roja, a la qual la companyia dona 1 € per cada client que es passa de la factura en paper a la factura digital amb l’objectiu de pal·liar l’impacte de la COVID-19.
En moments de complexitat i d’incertesa com l’actual, Àngel Simon ha posat de manifest el paper de l’empresa com a actor social fonamental, capaç de mobilitzar-se, generar compromís i materialitzar projectes per donar resposta a les necessitats. En aquest sentit, la companyia advoca per establir un pacte social que garanteixi un marc estable per a les pròximes dècades atorgant a la ciutadania la seguretat i la confiança en la millor gestió d’un bé de primera necessitat com és l’aigua, i cada vegada més escàs. Un contracte social que inclou, entre altres coses, un compromís amb el treball de qualitat, digne i just, en contra de la precarització; amb els diferents agents d’interès, a través de la responsabilitat econòmica, social i moral de l’empresa cap a la societat; amb el desenvolupament sostenible, seguint el full de ruta dels Objectius de Desenvolupament Sostenible i l’Agenda 2030 de l’ONU; i amb la innovació, per garantir noves solucions davant els reptes globals actuals i futurs. A més, ha indicat que “el motor de la reconstrucció no pot ser un altre que la col·laboració publicoprivada”, que permeti mobilitzar recursos financers i executar les inversions necessàries que garanteixin els nivells de benestar.
En el XIX Congrés de Directius CEDE, amb el lema “El temps del lideratge transformador”, que ha tingut lloc al Palau de les Arts de València i s’ha retransmès en directe, hi han participat els principals líders espanyols amb l’objectiu de dialogar i reflexionar sobre creixement, ocupabilitat i la responsabilitat del directiu, i han contribuït amb la seva visió a proposar solucions per afrontar el present excepcional i potenciar i impulsar les empreses espanyoles. L’acte ha estat clausurat pel rei Felip VI, com a president d’honor del Congrès.