Un any més, Agbar serà patrocinador de La Marató de TV3, que anualment celebra la televisió pública catalana per recaptar fons per a diferents causes socials. Enguany, la temàtica serà la lluita contra la COVID-19. La pandèmia del coronavirus SARS-COV2 ha provocat una greu crisi sanitària les conseqüències de la qual tenen efectes econòmics i socials.
En aquesta situació d’excepcionalitat, i davant de la necessitat d’avançar en la recerca de la Covid-19, el Patronat de la Fundació de La Marató va decidir, de forma excepcional, canviar el tema previst per a La Marató d’enguany per dedicar-la a la Covid-19 i traslladar l’edició de les malalties mentals a l’any 2021.
Per la seva banda, Agbar ha col·laborat en diferents iniciatives durant la pandèmia, com la campanya de donacions a l’assaig clínic ‘Jo em corono’, a la qual es donava 1€ per cada client que es passava a la factura digital.
Aprofundint en la seva tasca de foments d’hàbits sostenibles i respectuosos amb el medi ambient, Agbar lliurarà 700 cantimplores de vidre per als voluntaris que participin a La Marató. En concret, seran 300 unitats a la seu telefònica del Palau de Congressos de Girona, 200 unitats a la seu telefònica de la Universitat de Lleida i 250 unitats a la seu telefònica del Port de Tarragona. Aigües de Barcelona, companyia del grup, proporcionarà les ampolles per als voluntaris a la seu telefònica al recinte Montjuic de Fira de Barcelona.
Gràcies a la solidaritat de la ciutadania, des del 1992 La Marató ha recaptat prop de 202 milions d’euros i ha finançat 872 projectes de recerca, que han dut a terme 1.369 equips, amb la implicació de 8.000 investigadors.