Durant l’acte, els directors de Comunicació d’algunes de les marques col·laboradores del torneig, entre ells Jose Guerra, director de Comunicació i Marketing d’Agbar, han analitzat el paper estratègic que aquest prestigiós esdeveniment exerceix com escenari amplificador del seu impacte comunicatiu.
A la seva intervenció, Jose Guerra, director de Comunicació i Marketing d’Agbar, ha destacat la connexió entre la sostenibilitat i el món esportiu. En aquest sentit, ha indicat que és fonamental proposar solucions concretes per a continuar avançant en la sostenibilitat d’aquests esdeveniments, i fer compatible la seva celebració amb un model de creixement sostenible vers el planeta. “L’esport impulsa uns valors com cuidar-se un mateix, cuidar la salud, conceptes molt vinculats amb la salud del planeta en general”, ha comentat. Així mateix, fomentar la sostenibilitat d’esdeveniments esportius com el Trofeu Conde de Godó és un pas més per a difondre aquest missatge.
Concretament, Agbar, com expert en la gestió de l’aigua i del medi ambient, contribueix, per segona edició, a fer del Trofeu un referent internacional en gestió sostenible i el respecte vers el medi ambient. Amb aquest objectiu, la companyia reforça la sostenibilitat en diversos àmbits, destacant la reducció de la petjada hídrica i de carboni del torneig. D’entre les diverses actuacions, destaca la reutilització de les aigües usades als vestidors per al reg de les pistes o de les zones verdes. D’altra banda, aquest any s’hi han instalat punts de distribució d’aigua de l’aixeta i s’han facilitat ampolles reutilitzables, contribuint així a la reducció de residus en evitar les ampolles de plàstic pensades per a un sol ús.
Finalment, Jose Guerra ha destacat també la rellevància d’aquests esdeveniments per a la ciutat on es celebren, en aquest cas per a seguir impulsant Barcelona com una referència a nivell global. Així mateix, aquests esdeveniments representen una gran palanca de comunicación de les marques que els impulsen per a connectar amb els seus diversos grups d’interès, la ciutadania en general però també les administracions i les empreses.
La taula, moderada per Silvia Ramón-Cortés, directora de Comunicació del Barcelona Open Banc Sabadell, ha comptat amb la participació de Miki Herraiz, Corporate Communications manager de Mango; Berta Solé, directora de Comunicació d’Occident; i Virginia Zafra, directora de Comunicació de Banc Sabadell. D’altra banda, Xavier Pujol, CEO del Barcelona Open Banc Sabadell, ha realitzat una introducció a la taula rodona, destacant les iniciatives de les diverses companyies participants per tal de seguir consolidant el torneig com un esdeveniment de referència. Per la seva part, Juan Antonio Bordas, vocal de la Fundació Tennis Barcelona, ha explicat el projecte de l’Escola de Tenis Solidari que permet als nens i nenes de zones desfavorides accedir a la pràctica esportiva.