Aquest any Nacions Unides posa el focus del Dia Mundial de l’Aigua al lema “Fer visible l’invisible”, amb la finalitat de destacar la importància de les aigües subterrànies, un recurs hídric que, tot i no visible, és fonamental per al planeta i les persones. A la seva intervenció, Àngel Simon, president d’Agbar, ha afirmat: “Des d’Agbar hem estat sempre pioners a l’hora d’innovar per a protegir i gestionar de manera sostenible els recursos hídrics, també les aigües subterrànies”. “Som experts en la gestió d’un bé essencial, tan invisible com imprescindible: la nostra labor professional es realitza des del compromís i la voluntat de servei públic”, ha afegit.
A l’acte ha destacat com el coneixement, la tecnologia i les aliances −a través de la col·laboració público-privada− permeten desenvolupar projectes que generen noves solucions per a la gestió sostenible dels recursos i aporten valor a la societat.
La trobada ha reunit, a una taula debat, a Ramón Bella, director de Recursos Hídrics d’Agbar; Sara Espinosa, project manager de Cetaqua (Andalusia); i Xavier Bernat, director d’Acció Climàtica d’Aigües de Barcelona, que lideren projectes clau per la gestió d’aqüífers. Cada un d’ells ha compartit exemples concrets de solucions innovadores desenvolupades per Agbar per a la gestió eficient i sostenible de les aigües subterrànies, com, a Barcelona, l’ús d’aigua regenerada procedent de la depuradora del Baix Llobregat per a recarregar els aqüífers del delta del riu Llobregat i actuar com a barrera contra la intrusió salina; a Almeria, la gestió avançada dels aqüífers mitjançant eines digitals de predicció basades en la Intel·ligència Artificial o a Múrcia, la descontaminació d’aqüífers gràcies a una nova tecnologia per a la reducció de nitrats a través de la injecció de nanopartícules de ferro. La taula ha estat moderada per Sandra Llobell, directora de Comunicació i Marketing d’Aigües de Barcelona.
Així mateix, l’acte ha comptat amb els testimonis, via vídeos, de dos professionals del grup a Amèrica Llatina: Lluís Jordan, director tècnic d’Aguas de Saltillo (Mèxic), i Daniel Tugues, director d’Operacions d’Aguas Andinas (Xile), que han explicat com, a les zones on viuen, afectades per la sequera, recorren als aqüífers per al abastament de la població.
Per últim, s’ha presentat la campanya “Canonades Infinites”, que posa en valor l’activitat del grup i els seus valors −qualitat, innovació, excel·lència, sostenibilitat i solidaritat− a través de diverses històries i testimonis de col·laboradors de diversos àmbits de la companyia (operacions, tècnic, administratiu, etc.) i que està ja disponible a la pàgina web i les xarxes socials d’Agbar així com a mitjans de comunicació.
L’acte ha estat conduït per Jose Guerra, director de Comunicació, Marketing i Reputació d’Agbar, i s’ha emès, per streaming, des de l’espai Àgora del Museu de les Aigües de Cornellà de Llobregat (Barcelona), que precisament, es troba ubicat sobre un aqüífer que és clau per al proveïment de l’àrea metropolitana de Barcelona.