Del 28 de febrer al 3 de març s’ha celebrat a Barcelona el Mobile World Congress (MWC), considerat l’esdeveniment més important del món al sector. És una iniciativa que impulsa el desenvolupament digital de la societat i Agbar hi ha tingut presència tots els dies mitjançant diverses activitats.
A través del marc de col·laboració amb Barcelona Digital Talent, Agbar ha participat a diverses activitats: el Hackathon i el Speed Dating, per a fomentar la incorporació de nou talent a l’ecosistema digital de Barcelona. Els dos primers dies es va celebrar el Hakathon, amb una temàtica sobre “Front End, Back End & Data Science” i amb l’objectiu de buscar el millor talent digital mitjançant proves online i un repte presencial. Des de Cetaqua, empresa del grup Agbar, hi van participar com a mentors Luis Tuzón Márquez i Marina Arnaldos. Al Speed Dating hi van estar presents Neus Canal i Lidia Fernández de l’equip de Talent d’Agbar, i van tenir l’oportunitat d’entrevistar perfils junior especialitzats en data (Data Scientist, Data Analytics i Big Data Analyst).
A més, a l’estand de Barcelona Digital Talent (BDT), s’hi va realitzar la presentació de l’informe BDT sobre “Analysis of Low-Code”, en una taula rodona on hi va participar Agbar amb Caixabank i Wolters Kluwer. Hi va assistir Ion Arbelaiz, responsable de l’Automatització Intel·ligent d’Agbar. Aquesta presentació es va centrar en el nou paradigma de desenvolupament de software, on es va exposar que “el low-code permet desenvolupar software minimitzant la codificació manual facilitant el seu us per part de perfils sense experiència en TIC”, i en els projectes que Agbar està desplegant en aquest camp, especialment per a l’automatització de tasques administratives i el desenvolupament de noves aplicacions.
D’altra banda, Agbar també va participar a 4 Years From Now (4YFN) −la fira de negocis de MWC per a la comunitat de startups− en diverses activitats, destacant la presentació “Ecosistema d’innovació oberta d’Agbar. L’experiència de les startups.”, amb Ramón López, responsable d’Innovació Oberta d’Agbar, amb les startups Kamleon, Cooling Photonics i Wave Bumper que han estat impulsades per Agbar.
Per la seva part, Guillermo Mas, director d’Innovació d’Agbar, va participar a diverses taules de debat sobre els principals punts d’interès del MWC, des de tendències del sector i noves tecnologies, fins projectes innovadors destacats.
Un any més al MWC, Agbar ha estat escollida com una de les corporacions convidades a exposar els seus reptes en la recerca de solucions digitals per a una gestió mediambientalment sostenible, en el programa “MWC Open Innovation Challenge 2022” impulsat per ACCIÓ – Agència per a la competitivitat de l’empresa de la Generalitat de Catalunya. En aquest espai de trobada, s’hi han realitzat 15 reunions de les 50 sol·licitades per startups internacionals. Les tecnologies presentades a Agbar seran avaluades amb la intenció de realitzar proves pilot que permetran valorar potencials col·laboracions.
Per últim, en un esdeveniment paral·lel al MWC sobre data cloud organitzat per Snowflake, David Clavera, Cloud Architect a Agbar, ha compartit l’èxit de la implantació de la plataforma de IoT Snowflake, que permet alçapremar els serveis de la companyia en una plataforma big data puntera i única al mercat, que facilita la presa de decisions sobre gestió de dades i que té una aplicació directa sobre serveis de la companyia com la telelectura.